zondag 16 november 2008

Kampioenen op wielen

Boma zit op het terras van een taverne terwijl Kolonel Van de Sijpe komt aangefietst op een echte Eddy Merksplas...
Boma : Awel, cher ami, ik heb nooit geweten dat gij zo sportief waart ?!?
Sijpe : Al járen, Boma ! Ik ben zelfs voorzitter van "De vrolijke trappers", een fietsclub.
Boma : WHOEHAHAAA! Zo'n clubje van gepensioneerden die elke zondag een uitstapje maken op een fiets !?
Sijpe : Mijn wielertoeristen zijn stuk voor stuk fitter dan jouw spelers, Boma ! Ze fietsen minstens zestig kilometer per dag om hun conditie op peil te houden !
Boma : Mijn gedacht!
Sijpe : Vergeleken bijmijn atleten zijn de Kampioenen maar armzalige sukkels!
Boma : Hola, makker! Wij hebben vorig jaar tweemaal gewonnen
Sijpe : PFF! Tegen en bal trappen kan iederen! Ik wed voor een fles champagne dat mijn wielertoeristen moeiteloos kunnen winnen van jouw kampioenen!
Boma : ça alors! Akkoord! We organiseren een wedstrijd! We zullen eens zien wat jouw mannetjes waard zijn!
Sijpe : Top!
De volgende dag in de kantine van FC De Kampioenen...
Boma : Jongens, zaterdag spelen we een match tegen een clubje wielertoeristen !
Pol : Geen probleem, voorzitter! Mijn mannen staan scherp momenteel. Ze zijn in topconditie!
Een paar dagen later tijdens de wedstrijd...
Sijpe : Jouw mannen hebben geen conditie, Boma! Dat zie je zo! Ze zijn de uitputting nabij! Als ikjou was zou ik een andere trainer zoeken!
Boma : grmmff!!#ggrrrr
En na het einde van de wedstrijd...
Pol : 0-12! Ik durf de voorzitter niet meer onder ogen te komen!
's Avonds in de kantine...
Boma : Jullie hebben me mooi in de steek gelaten! jullie zijn een stel slappelingen! Als het niet verandert, doek ik de club op en begin ik met een wielerploeg! Jullie conditie is beneden alle peil! Bekijk julliezelf maar eens: slappe spieren, geen uithoudingsvermogen, bierbuikjes...
Bieke : Als de voorzitter het allemaal zoveel beter weet, zou hij het goede voorbeeld kunnen geven en zelf iets doen aan zijn dikke buik, hé!
Boma : Awel, Ik ga mij persoonlijk bezighouden met de conditie van de spelers! Ik heb al een plannetje voor een intensief trainingsprogramma! Jullie horen nog van mij!
Xavier : Oei! Hij lijkt het te menen, Pol!
Veertien dagen later tijdens een training...
Pol : Vooruit jongens! We zullen Boma eens laten zien wie hier de échte trainer is! Hop! Eén, twee, één, twee, hop, hop...
Enkele ogenblikken later...
Xavier : Allemachtig, Pol! Kijk daar eens! Ik geloog mijn ogen niet!
Pol : Dat is BOMA !!?
Markske : Wow! Zie je wel! Meneer Boma gaat toch een wielerploeg beginnen!
Pol : Wat krijgen we nu, voorzitter?
Boma : Je ziet hier de nieuwe Boma, popol! LE NOUVEAU BOMA EST ARRIVE! Ik ben al twee weken aan het oefenen en het gaat fantastisch! Ik werk aan mijn conditie!
Pol : Wat een mooie fiets! Die moet wat gekost hebben!
Boma : Een echte Eddy Merksplas! Special voor mij gemaakt!
Xavier : En wat een gigantische drinkbus! Daar zouden heel wat dagschotels in passen !
Boma : BLIJF ER AF! Niemand mag aan mijn fiets raken! Begrepen? Hij heeft stukken van mensen gekost!
Xavier : Goed, goed! Ik snap het!
Even later...
Boma : Ik kom jullie uitnodigen vor zondag... Ik ben hoofdsponsor geworden van een wielerwedstrijd, die omgedoopt is tot de "BOMA CLASSIC". Ze wordt zondag gereden en de aankomst is hier, op het terrein. Ik wil dat jullie er allemaal zijn! De rest horen jullie zondag aanstaande. Dan ontvouw ik mijn plannen! Wees op tijd!
Boma stapt op zijn fiets en spurt weg...
En op zondag...
Op tv : ... We zijn momenteel zo'n zestig kilometer van de aankomst, beste kijkers... het peleton rijdt met hoog tempo door het landschap... En de verrassing van de dag is natuurlijk dat meneer Boma zelf meerijdt! De favoriet in deze wedstrijd is natuurlijk Ward Bellens die zich nog schuilhoudt in het peleton, maar die wel eens voor een verrassing kan zorgen... Het lijkt erop dat niemand in de aanval durft te gaan....De favorieten houden elkaar in de gaten...Tenzij...O! EEN ONTSNAPPING! En het is waarempel MENEER BOMA die de aanval aangaat! Maar wereldkampioen Ward Bellensgaat er onmiddellijk achetraan! Dat belooft een spannende tweekamp te worden op nauwelijks dertig kilometer van de aankomst! Ward Bellens komt nu op kop!... BOMA NEEMT OPNIEUW DE LEIDING! Boma schiet als een pijl uit een boog naar voren...Merkwaardig voor een man van zijn leeftijd, die de laatste twintig jaar niet meer aan sport heeft gedaan! Nu gaat Ward Bellens in de aanval! Op nog amper tien kilometer van de eindstreep is de wedstrijd nog steeds niet beslist! Wie zal het halen? Bellens of Boma? Het blijft spannend! Over een kwartiertje mogen we beide kemphanen aan de eindstreep verwachten, beste kijkers! Boma ligt nu op kop! En daar komen ze in de laatste bocht.... Daar zijn ze! Daar zijn ze! En in de laatste rechte lijn barst de strijd los tussen Ward Bellens en Balthazar Boma! Bellens op kop!.... Bellens gaat winnen!...

Als u wilt weten wie er uiteindelijk wint en waarom en hoe, dan moet u zich het stripverhaal maar gaan kopen in de winkel of bestellen aan sinterklaas of kerstman.

Waarom ik dit stukje heb geschreven ?

Tja, ik wist niet wat ik in het verslag moest schrijven, want we zijn vandaag langer bezig geweest met de fietsen te poetsen dan dat we erop gezeten hebben! Bij nader inzien ben ik zelfs langer bezig geweest met het schrijven van dit verslag dan dat we gefietst hebben !!!




Merci pap, voor de geweldige foto's. (grmmff!!#ggrrrr)
GreetZ Rudi

0 reacties: