dinsdag 28 oktober 2008

Iech en mien fitske allein...

In het vorige bericht konden jullie lezen dat er niet gefiets ging worden dit weekend vanwege het mosselfeest van de volleybal. Rudi moest daar de hele zondag aanwezig zijn, dus hij kon niet de bos in vliegen.
We praten er allang van om aan de Salamander te vertrekken, om van daaruit naar Dilsen te rijden en zo weer verder richting As, om dan weer terug richting Maasmechelen te komen. Dat zou onze eigen Blackforx-route worden. Dat was de planning van vorige week. Wij met volle moed vertrokken vorige week, maar na een kilometer of 4 wist ik de weg niet meer. Ik zat dus een beetje met de zaak verveeld, want ik was ervan overtuigd dat ik de weg nog wist. Jippe auch, joa.... En Rudi had juist iemand uitgenodigd (de sollicitant) om mee te gaan fietsen. Daar staan je (of beter gezegd: fiets je) dan mooi voor paal.
Ik had dus iets recht te zetten. Dus had ik besloten om er alleen op uit te trekken deze zondag en de weg opnieuw te gaan zoeken.
De gps gehaald bij Rudi, de bidons vol gedaan, een reserve binnenband in mijn achterzakje gedaan, de gsm er nog bij, het fitske op het fitse-rekske gezet en volle gaas naar de Salamander gereden. Lekker op mijn gemak ben ik aan mijn opdracht begonnen en een korte tijd later reed ik al door het Dilserbos. Opeens had ik mijn geheugen (dat kleine beetje dat er nog is) weer terug dat mij vorige week zo fantastisch in de steek had gelaten. Ik was zo geloekig als een kleine kind (zoals Branko Strupar dat ooit zo mooi gezegd heeft). Dan ben ik nog door gereden en heb nog de blauwe (wandel)route in Dilsen gedaan en weer terug gekeerd naar de auto.
Dat eene stukje route wat nog ontbrak om onze eigen bf*-route te beginnen, staat nu in de gps. Nu kunnen we de bf*-route verder uitbouwen. Dat zal normaal iets worden voor volgende zondag.

Verheug jullie dus al op alweer een spannend avontuur van de 2 paateekes op een mtb :-)
*blackforx


0 reacties: