zondag 12 oktober 2008

Dat is eens iets anders

Dit weekend werd er niet gefietst. Rudi had een bruiloft op zaterdag van zijn schoonbroer en op zondag moest hij gaan helpen op een steakdag. En ik ben Jasper, de zoon van mijn schoonbroer, gaan aangeven in Antwerpen.
Dus een weekje rust kan geen kwaad. Alhoewel ge van rust niet echt kon spreken.
Ik ben samen met Theike om 13u30 vertrokken naar Deurne. Daar zijn we Tim gaan uithalen en toen naar Antwerpen ( 't stad) vertrokken. Iets voor 16u aangekomen in de Irisch pub. Daar had Tim met nog enkele vrienden, die met ons meegingen, afgesproken. We hebben daar naar de match Schotland - Noorwegen gekeken en in de Guinness gedoken. Nu denken jullie allemaal: "Guinness? Dat was toch de kat van Marc en Joke die in Leut ondersteboven is gereden?" Inderdiet, maar voor diegene die het niet weten, Guinness is ook Iers bier. En de kat was dus naar een bier genoemd. Een lekker biertje, maar ge moet er niet te veel van drinken., want het is nogal tamelijk zwaar. 8% alcohol heb ik mij laten vertellen.
Na de (saaie) match zijn we iets gaan eten en toen naar een echt volkscafé getrokken om de wedstrijd België - Armenië te volgen. Dat was pas een gezellig cafeeke (de naam ben ik even kwijt). Echt nog zo een volkscafé zoals ze bijna niet meer bestaan. Banken om in te zitten, de wc die nog echt naar wc ruikt, een asbak bij de pompenbak op de wc, plaatjes met spreuken op zoals "Kijkers moeten zwijgen" en "Zwijgers moeten kijken",.... Normaal moet hier dus een oude vrouw achter de toog staan, maar hier stond een jong meisje achter de toog met het postuur van een oude vrouw. Begrijpen wie begrijpen wil en kan...
Hier hebben we dus de wedstrijd gevolgd en het laatste kwartier van de wedstrijd ben ik de man met de hamer tegengekomen. Toen ben ik maar wijselijk overgeschakeld op cola. Toen ben ik later op den avond er weer een beetje bovenop geraakt.
Na de match hebben we nog één café aangedaan om daarna af te sluiten in "de Highlander". Theike wou hier persé naartoe gaan en dat bleek ook nog een perfecte keuze te zijn. Dit café vierde namelijk het 20-jarige bestaan. Het was een ideale afsluiter van deze zeer geslaagde zaterdag namiddag en -avond.
Bedankt Tim, voor deze fantastische dag. En natuurlijk ook bedankt aan Theike, Bram, Pé en Micha die zo vriendelijk waren om mee te gaan pinten pakken.
Hier nog enkele foto's van de man waar het allemaal om draaide deze zaterdag: Jasper Jeurissen










1 reacties:

Rudi zei

pap, het staat u jong, zo'ne kleine en bij Joke ook, begin er zelf maar rap aan !
Zero