zondag 7 december 2008

Opwarmertje

Alweer een werkweek achter de rug, dus tijd om weer een beetje te gaan fietsen. De modder van vorige week hebben we van de fiets gekregen, het wasmachine heeft zijn uiterste best gedaan om de kleren zuiver te krijgen, de fiets is even naar de dokter geweest voor enkele mankementjes. Alles was dus weer in orde voor een volgende tocht.
Door het sinterklaas-weekend konden we niet veel kilometers doen. Brent moest nog zijn sinterklaascadeau's gaan halen bij Lieve in Antwerpen ('t Stad). Wij dus halverwege de nacht opgestaan om toch maar enkele kilometers af te malen. Kwam daar nog bij dat ik Skippy nog eens had gevraagd om mee te gaan knallen. Hij was alweer helemaal in de wolken toen ik hem dat vroeg.
Dat manneke straalt van vertrouwen sinds zijn hoogtestage in La Roche, hij waant zich soms Roel Paulissen of Sven Nys als hij op zijn oldtimer-fietske zit. Het enige verschil is dat Paulissen of Nys vliegen als raketten en dat Kristof meer op een slak lijkt (langzamer kan bijna niet, hihihihi)......
Om 8u45 bij Rudi vertrokken kfjgndsklvnsdsvksn fvfklvbib!è!"'(!ç'éç"!'uçu é"rçh6558115frzfu (sorry, op dit moment loopt de kat even over het toetsenbord).
Dus om 8u45 bij Rudi vertrokken richting Mechelse heide. Na 5 minuten kwam ik al tot de conclusie dat ik de verkeerde handschoen-keuze had gemaakt. Had ik toch maar handschoenen genomen met lange vingers. De hele rit heb ik geen gevoel gehad in mijn vingerkes. En Rudi voelde zijn tenen niet meer. Dat krijg je als je met uw sandalen gaat fietsen.
We hebben Skippy een mooie route laten rijden, niet al te zwaar, maar toch zwaar genoeg voor hem.
Mooie vlakke stukken,
een beetje klimwerk,
een beetje dalen
en bijna geen modderstroken.
Spijtig van die modder, want ik had hem toch wel eens willen zien spartelen in de pratsj.





Na 20km zat het er alweer op. Ik en Rudi waren juist warm gelopen, terwijl Kristof zijn tong bijna tussen zijn ketting hing. Eventjes nog de fietskes gepoetst, een lekker warm doucheke en nu kunnen we ons de hele week uitrusten tot volgende week zondag. Normaal gezien gaan we volgende zondag de route van Heerlen rijden. Tenminste, als het weer een beetje meevalt.

Au revoir, zwaai zwaai en tot in den draai...

0 reacties: