woensdag 11 juni 2008

Wat? Hoe? Waar? Wanneer?

Persoonlijk heb ik, Rudi is mijn echte naam by-the-way, altijd graag met de mountainbike gereden. Het begon al in mijn jeugdjaren...middelbare school bedoel ik dan. In die tijd een occasie azuurblauwe Trek 7000 gekocht met pa z'n centen (heb het wel terugbetaald) en hier al behoorlijk wat kilometertjes mee gemaakt.

Enkele jaren later staken andere interesses de kop op :-), mooie en lieve vriendin (ondertussen mijn mooie en lieve vrouw geworden), beetje later een zoontje, en het biken stond bijgevolg op een laag pitje, en met laag bedoel ik echt laag nl. onder in de (gemeenschappelijke) garage van ons appartement.
Op een dag (of nacht, dat weet ik niet) gebeurde het...mijn Trek werd gestolen...dagen lang ben ik er emotioneel kapot van geweest, ik kon het maar niet geloven. Omdat het leven al duur genoeg was, hebben we maar een mountainbike (tis de naam eigenlijk niet waard) in de Makro gekocht voor een paar euro. Maar het echt terug gaan mountainbiken kwam er niet van, de tijd en goesting was er niet en het vertrouwen in de makrobike (haha) was er al helemaal niet. Dat ding "zat" gewoon niet lekker.

En toen...augustus/september 2007, het begon terug te kriebelen (dat had misschien iets te maken met het feit dat ik in oktober jarig ben en iets moest verzinnen om op mijn verlanglijstje te zetten)...ik zei tegen mijn wederhelft "ik ga sparen voor ne mountainbike!", dus mijn lijstje voor mijne verjaardag was klaar : geld, geld, geld, geld en als ge echt niks anders weet geld dan maar.


Sneller als voorzien (einde oktober) had ik het nodige bij elkaar om en Cube Attention te kopen, een goed instapmodel leek mij, daar ik nog niet wist of de goesting zou blijven. Paar dagen moeten wachten en eindelijk was hij er, mijn (voornamelijk witte) Cube Attention. Een prachtig "machien" al zeg ik het zelf...en we waren weer vertrokken om de omliggende bossen onveilig te maken, het deed echt goed terug op een echte mtb te zitten, ik bloeide helemaal open (het is toegelaten om op dit moment een traan weg te pinken).



In dezelfde maand nog aan de praat geraakt met een goede kameraad van mij, laten we hem Marc noemen want dat is zijn naam, en hem vertelt van mijn recente aankoop (vroeger gingen we al eens samen mountainbiken) en ik merkte dat hij ook interesse had, dus stelde ik voor om samen nog eens te gaan rijden, ik op mijne Cube hij op mijne geweldige Makrobike (die ik voor de gelegenheid wel volledig terug in orde zou maken)...
Het duurde niet lang of we gingen iedere zondagvoormiddag mountainbiken, ongeveer 5 maanden lang (en zelfs een vt4-tourtocht van 30km) heeft hij het volgehouden met mijne Makrobike, daarna was hij zeker dat hij wou doorgaan met mountainbiken en kocht hij een Cube LTD Comp (April 2008).


Nu rijden we dus allebei op ne Cube en zijn zeer tevreden ! Voor ons mag het iedere dag zondagvoormiddag zijn :-)

0 reacties: