dinsdag 24 juni 2008

Platten tuub in Rekem

Zondagmorgen, rond half 10... Alles klaar om te vertrekken voor een tochtje door de bossen. Eerst dachten we in Riemst onze kans te wagen, maar aangezien de route op internet maar 2% offroad aangaf zijn we van dat idee afgestapt.
Op naar Rekem dan, eens zien of er tussen al die bomen daar nog ergens een bos te vinden valt...En ja, er is nog wel degelijk bos te vinden in Rekem, een echt bos weliswaar, met de nodige singletracks die uitkomen op niets, met uitstekende boomstronken waar ge flink op kunt uitschuiven en waardoor ge serieus belachelijke bewegingen moet uitvoeren om toch maar op de fiets te kunnen blijven zitten, met roodkapje en de zeven boze wolven die vrolijk dartelend op zoek zijn naar het huisje van oma, met de nodige muggen en andere beesten (straks meer hierover) en met kleine scherpe steentjes die met alle gemak doorheen uw buitenband gaan om alzo uw binnenband te "ontluchten". Inderdaad, Marc had deze keer prijs (tussenstand 2-1 voor mij)...rond half 11 stonden we al zwetend een binnenbandje te vervangen.



Zonder het goed en wel te beseffen waren we op datzelfde moment 2 vogeltjes voor de kat, of beter gezegd, eersteklas doelgroep voor muggen en andere steekbeesten. Mijn benen staan vol met jeukende rode plekken op de meest onaangename plaatsen, mijn linker bovenarm lijkt nu op die van Schwarzenegger in zijn beginjaren, maar met de spiermassa aan de verkeerde kant, de achterkant dus. En jeuken dat dat doet!!
Mijn lief vrouwke is gisteren zelfs speciaal voor mij naar de apotheek gereden om daar de nodige zalfkes en spraykes te halen...ik moet zeggen, dat zalfke helpt wel...mijn arm neemt stilletjes aan zijn normale gespierde vorm terug aan (hahaha).
En de spray proberen we volgende zondag misschien uit, moeten we wel snel doorfietsen want het spul heeft een werkingstijd van amper 8 uur...
Alhoewel, zaterdag is het vrijgezellendag-feest-avond van een goede vriend van ons...we zullen zien en jullie zullen lezen ;-)

Track hier te downloaden (Garmin .gdb).

0 reacties: