maandag 26 oktober 2009

Fietsen en mosselen

Deze week was het constant een welles of nietes of we wel zouden gaan fietsen, omdat er dit weekend het mosselfeest was van de volleybal. We moesten er op zondag gaan helpen, dus fietsen zou echt heel moeilijk gaan worden. Dus iedereen (Stefan en Dirk) was verwittigd dat er niet gefietst ging worden dit weekend. Dan was het de bedoeling om zaterdag misschien even te gaan, maar door omstandigheden is het er niet van gekomen.
Opeens zaterdag namiddag een sms,je van Stefan. Ik citeer:
"Zeg het moet stilaan eens gedaan zijn met dat feesten allemaal :-), zo geraken we nooit in conditie."
Mijn antwoord: "Ik weet het, maar we moeten al om 11u in het schuurke paraat staan."
Stefan zijn antwoord: "En om 8u ook niet?"
Mijn antwoord: "Voor mij goed, ik zal Rudi even bellen als hij ook meegaat."

Dus bel ik Rudi even op, maar hij kon echt niet mee. Hij moest zelfs al vroeger op het mosselfeest zijn.

Mijn antwoord terug aan Stefan: "Rudi gaat niet mee. En Dirk??"
Antwoord Stefan (na enkele minuten): "Dirk gaat (alweer) niet mee, hij ziet het niet zitten om om 8u te vertrekken. Het wordt dus een tourke voor echte mannen."
Mijn antwoord: "OK, dan ben ik morgen om 8u bij. Tot morgen."

Dus zondag vroeg uit de veren (ik had mijn klokske al op zaterdagavond op het winteruur gezet) om om 8u bij Stefan te zijn. En deze keer verplaatste ik mij van thuis naar Stefan met mijn eigen Bikerbuske (Peugeot Partner). Inderdaad, de pap heeft zich in de kosten gegooid.
P.S. Iemand die een VW Polo wilt kopen, kan zich altijd melden op het gastenboek op BLACKFORX.BLOGSPOT.COM.

Iets na 8u stop ik bij Stefan. Fitske oettlaajen, alle klommelen en attributen bij elkaar zoeken en we konden vertrekken.
Als opwarming 2,5 km over de McAdam tot aan Maasmechelen Village om daar de oude mijnterril op te vlammen. Een lekker lopende klim, niet te steil. Boven aangekomen kregen we een mooi uitzicht over Maasmechelen. De kerk van Maasmechelen, het college, de moskee en zo van die dingen ziet ge daar allemaal. We zijn de terril afgereden langs dezelfde kant als we waren opgereden om zo naar het Dilserbos te rijden. Daar hebben we de rode wandelroute gereden. Dan de Boslaan weer overgestoken om richting de Litzberg te rijden via een lange klim. Maar we hadden onze dag niet echt, dus lekker op het gemakske naar boven gekropen. Nog even een stukje bos meegenomen waar ik nog nooit geweest was. En daar kwamen we een leuke afdaling tegen. Spijtig dat ik daar niet op kop reed, want Stefan durfde niet echt doorrijden op deze technische afdaling. Dus reed ik een beetje met de handrem op. Deze afdaling is echt iets voor Rudi. Komende zondag kan hij zich er gaan uitleven.
Tegen 10u zat ons ritje er alweer op. Snel naar huis douchen om dan te gaan helpen op het mosselfeest.

Route Rapport:
1. Afstand: 29 km
2. Fietstijd: 1u38
3. Gemiddelde snelheid: 17,70 km/u
4. Maximum snelheid: 39,24 km/u
5. Moeilijkheidsgraad (1-5): 2
6. Technisch (1-5): 2

Sorry dat het verslagje een dag later is, maar de mosselen gaan voor.

De mazzel

0 reacties: