zondag 13 september 2009

Voorbereiding

Gisteren tijdens het eten kreeg ik opeens telefoon, Dirk Bollen stond op mijn schermpje te lezen, "die is al ongeduldig voor morgen" dacht ik nog in mijn eigen, maar eigenlijk belde hij om te zeggen dat hij niet mee ging fietsen zondag, iets met verkouden zijn en musical was zijn uitleg.
"Ok, geen probleem" zie ik, "tot volgende week dan" kwam er ook nog ergens achter, er niet aan denkend dat we (Marc en ik) volgende week voor het goede doel gaan rijden nl. Nature For Life, samen bewegen en genieten voor het goede doel, al wandelend, met de fiets of mountainbike, of rolstoel of paard. Voor ons wordt het dus een 65-tal kilometer mountainbiken doorheen het Nationale Park Hoge Kempen. Startplaats voor dit alles en nog veel meer is de luchtmachtbasis in Zutendaal (Wiemesmeer).
Nature for life wil met deze activiteiten zeggen dat het een opdracht van de mens is om een correct en duurzaam evenwicht te vinden met de natuur. De opbrengst van de editie 2009 zal o.a. worden gespendeerd aan een betere toegankelijkheid van het Nationaal Park voor andersvaliden.

En omdat wij nog nooit 65km aan één stuk gemountainbiked hebben, leek ons dat natuurlijk ook een mooie uitdaging. In het kader van de voorbereiding op die uitdaging hebben we vandaag onze grens al een beetje verlegd of verlengd is misschien beter, een tochtje van 47km is niet slecht, maar nog altijd een 20-tal minder dan die 65km.
Eigenlijk hebben we dezelfde tour gereden als vorige week met Dirk en Stefan, mits Marc hier en daar zijn eigen inbreng heeft gedaan en ik moet zeggen, dat kwam het parcours alleen maar ten goede, geen woestijnvlaktes doorkruisen en geen illegale bedrijfsbezoekjes meer.
Met zijn nieuwe vork was geen helling of afdaling hem te veel vandaag,
alhoewel zijn rug weer schjarmant vast zat omdat hij gisteren onkruid had uitgedaan (ge moet Joke dat ook laten doen hé).




Ik zou zeggen, voor diegene die volgende week zondag kunnen, ga zeker eens een kijkje nemen in Zutendaal bij Nature For Life, er staan zeer interessante activiteiten op het programma.
Voor diegene die zondag niet kunnen en toch hun steentje willen bijdragen, jullie mogen ons altijd per kilometer sponsoren (of gewoon sponsoren), het bedrag dat we inzamelen gaat intergraal naar Nature For Life.
Rest mij enkel nog het routerapport :
1. Afstand: 47 km
2. Fiesttijd: 2u45 min.
3. Gemiddelde snelheid: 17,40 km/u
4. Maximum snelheid: 46,50 km/u
5. Moeilijkheidsgraad (1 t.e.m. 5): 3 (veel losse zand)
6. Technisch (1 t.e.m. 5): 3






0 reacties: