vrijdag 18 september 2009

Nieuwe sloefkes

Na een aantal maanden rijden op mijn Bushmaster1 ben ik nog steeds niet overtuigd van het schoeisel dat het beestje heeft meegekregen van zijn makers. Orgineel liggen er Schwalbe Rocket Ron 2.25 banden op, eigenlijk een wedstrijdband hoorde ik naderhand, met een korte levensduur en geringe lekbestendigheid. En van die geringe lekbestendigheid kan ik meespreken (zie eerdere verslagen) !
Maar dat is niet alles, ik geraak maar niet vertrouwd met deze band, hij heeft een supergrip op alle terrein, daar kan ik niks over zeggen, maar in het (snellere) bochtenwerk verliest hij vaak grip met de ondergrond met als gevolg dat het achterste van de fiets gaat schuiven. Het heeft nog geen valpartijen tot gevolg gehad, al scheelt het niet veel, maar bij elke bocht ben ik meer bezig met de gedachte dat de band wel eens zou kunnen gaan schuiven en proberen om dat te voorkomen, dan dat ik met echt fietsen bezig ben.
Daarom heb ik de knoop doorgehakt, mijn stoute schoenen (hahaha) aangetrokken en naar Breuls gestapt om nieuw sloefkes te halen. Eerst een beetje rondgekeken (naar fietskes) en daarna bij het rek van de buitenbanden een beetje staan staren naar het ruime aanbod... Bruno (technieker van dienst) had het al snel in de gaten en ik legde mijn problemen/ervaring met de RoRo-band uit. Hij knikte instemmend en vroeg of ik bij Schwalbe wou blijven, "niet persé" zei ik, dus hij liet me de nog vers van de pers binnengekomen Continental Mountain King 2.2 band zien en legde de voordelen van deze band op tafel.


Buiten de goede prijs (ik heb nu 2 Mountain Kings voor de prijs van 1 RoRo-band) heeft deze band speciaal gevormde noppen op de buitenkant die zorgen dat het "schuiven" van de band sterk vermindert wordt, de middennoppen zorgen voor een goede grip op alle soort terrein en in alle weersomstandigheden, wat in ons Belgenlandje toch wel een voordeel is.

Zondag worden ze voor de eerste keer ingezet bij de 65km van Nature For Life,
ik hou u op de hoogte !

0 reacties: