woensdag 29 april 2009

Vreemde eend

Zoals jullie in het vorige verslag van Rudi konden lezen, heeft Rudi zich dus een nieuw supersonisch ultra fantastisch geweldig vliegmachien aangeschaft. De Cube verkocht en een Bulls in de plaats gekocht. En zoals jullie op de foto's konden zien, is het echt wel een mooi apparaat.
Maar nu stelt zich echter wel een probleem. Ons Blackforx-clubje is zeer gegeerd bij andere bikers om toe te treden tot ons elite-clubje. Maar om er geen mega-clubje van te maken had Rudi enkele regeltjes opgesteld waaraan je moet voldoen om tot ons elite-clubje te kunnen toe treden (lees het verslag "aanvragen" in 2008 nog maar eens).

Ik zal de 4 regels nog eens even opsommen:
1. de mountainbike mag niet mooier en nieuwer of beter afgewerkt zijn dan die van ons.
2. de mountainbike MOET afgewerkt zijn met een zwarte verende voorvork van het merk Rock Shox en gelijkwaardig (zeker niet meerwaardig) zijn aan een Dart 3.
3. schijfremmen zijn uit den boze.
4. fully's zijn ook niet toegestaan.

Bij 2 van deze 4 regeltjes hebben we nu een probleem met Rudi zijne nieuwe bike. Zijn nieuw machien heeft een WITTE (ja het is echt waar) Rock Shox Reba SL voorvork en dan ook nog eens schijfremmen. Hij lapt gewoon zijn eigen regeltjes aan zijn fietsschoenen (met laarzen op een fiets zitten is toch een beetje belachelijk).
Dat er schijfremmen op zitten is niet zo zeer het grootste probleem, want ge vindt bijna niks anders meer dan fietskes met schijfremmen. Maar die WITTE vork, dat is toch wel iets anders. Als mede-oprichter en ontwerper van onze blog vind ik toch dat hij rekening had moeten houden met de blognaam bij de keuze van zijn verende voorvork. Wat moet ik hier nu mee aanvangen?
Ik kan die brave jong toch niet op straat zetten hé ??????????

Daarom hier enkele oplossingen:

- Ik koop een potje zwarte verf om zijn WITTE vork dan toch maar zwart te verven.
- We kunnen ook onze blognaam veranderen (maar dat is dan heiligschennis).
- Ik koop mij een nieuwe witte verende voorvork (die nieuwe vork zal er toch eens moeten komen, want de mijne begint een beetje na te laten).
- I.p.v te verven kunnen we ook gewoon zwarte tape over zijn vork plakken.
- Hij wisselt de vork van zijne (ex)-Cube met die van zijne nieuwe Bulls (Joerie zou er blij mee zijn).

We zullen er in ieder geval wel uit komen (hoop ik).
Komende vrijdag gaan we de Bulls Bushmaster 1 testen en inwijden op de Blackforx-route.
Eindelijk weer de mtb op, na meer dan 2 maanden niks doen.

P.S. Hang niet te veel het varken uit, want dat kan in deze tijd zeer gevaarlijk zijn...

De mazzel

1 reacties:

Rudi zei

Marcske, Marcske, Marcske toch, de aandachtige lezer heeft allang gezien dat ik de hoofding op onze blog verandert heb...probleem opgelost dus :-)