vrijdag 17 april 2009

Verkeerde fiets

Om de drukte van het paasweekend even te ontlopen zijn we, los papos en ik, op paasmaandag er even met de fiets op uit getrokken, jaja, u leest het goed ! Na bijna 2 maanden inactiviteit zijn we terug op de fietsen gekropen, en het deed deugd !
Al vond ik het persoonlijk een beetje vreemd, Marc fietste namelijk naast mij................................... op ne koersvelo !!!
Zoiets dus :


(... maar dan met spaken in de wielen)

Doordat zijn schouder uit de kom is geweest heeft hij van den dokter 2 weken de tijd gekregen om thuis de sofa (en de zapper) te verslijten en om zijn fietskes eens grondig te poetsen, voor de rest mocht hij verder niet veel uitrichten want dat was slecht voor de schouder ;-)

De fiets die 3 jaar geleden nieuwe banden kreeg en daarna geen tarmac meer gezien heeft was zijne koersvelo... en omdat die nu toch volledig opgekuist was mocht die mee de baan op.

Tegen half elf barstten we uit onze voegen (hahaha voor de insiders) en vlogen we de baan op, in Meeswijk de weg van het fietsroutenetwerk op geknald richting Stokkem, Rotem en die kanten. Bij knooppunt 44 gekozen voor richting As, om zo aan het stationneke van As uit te komen en een snelle afdaling in te zetten naar Maasmechelen (Salamander). Hier weer het fietsroutenetwerk opgepikt (denk ik, want mijn geheugen laat mij zoals altijd weer in de steek) terug richting Meeswijk, nog snel een kasseienstrookje meegepikt en de pappen waren tevreden !

40km in de beentjes aan een gemiddelde snelheid van 26km/uur, mooi !

Fietskes moesten niet gepoetst worden dankzij het mooie droge weer, colake gedronken om de suikerspiegel terug boven alle peil te krijgen en het zat er weer op, sjeloesjch, fini, gedaan, ge moogt naar huis gaan, vaarwel, goedbaai....

En dat deed ik dus ook.


Groeten en tot de volgende !

1 reacties:

Joeri Jeurissen zei

Kijk maar uit. Sebiet kan Los Papos niet meer kiezen... race of mtb :-)