dinsdag 28 april 2009

Verandering van bike doet biken...

Enkele weken geleden, op een mooie zonnige vrijdagmiddag met een buitentemperatuur van rond de 28°C in de schaduw -ik weet het nog goed- deed de gelegenheid zich voor om mijn Cube te verkopen. Eerst was ik twijfelachtig, want ik ben zeer content van mijn Cubeke en we hebben al heel wat meegemaakt, maar de twijfel ruimde al snel plaats voor de mogelijkheden en de vooruitgang.

Nu nog Miriam haar "zegen" zien te krijgen, want opeens een nieuwe fiets in de garage zou -zeker met haar nieuwe bril- niet onopgemerkt aan haar voorbijgaan, zelfs al zou ik terug ne witte nemen met een zwarte vork en toestanden...

Na veel zweterige slapeloze nachten, overleggen, kruisverhoringen, beraadslagen, argumenten op tafel gooien,
telefoontjes van het M!LF (de Philippe en de Jan hamerden erop dat ik geen toestemming nodig had van mijn vrouw...sorry gasten, zo ben ik nu eenmaal) en twee nieuwe tafels, kon ik Miriam uiteindelijk voor mijn kar spannen en haar overtuigen om door te gaan met de verkoop van de Cube en bijgevolg een nieuwe fiets aan te schaffen. (Eigenlijk had Miriam er helemaal geen moeite mee dat ik de Cube verkocht, maar dan hadden jullie 8 regels minder te lezen gehad)

Enkele telefoontjes verder was de verkoop van de Cube mondeling overeengekomen, nu begon het lastige werk...een nieuwe mtb zoeken !

Aangezien mijn huidige fietsenmaker (Breuls in Maasmechelen) onder andere het merk Bulls verdeelt, ben ik de dag erna hem een bezoekje gaan brengen. Zoals altijd werd ik met raad en daad bijgestaan (zelfs met nog een 8-tal ongeduldig wachtende klanten achter mij) door de verkoper, boekjes meegekregen van verschillende merken, evenals de raad om fietsen te gaan vergelijken. Zo gezegd, zo gedaan (ge kent mij hé).

De volgende dagen was het al fietsen wat de klok sloeg, vraag maar een Miriam; zat ik in de zetel, had ik een boekske van mtb's of de laptop in mijn handen, ging ik naar het kleinste kamertje in huis, boekske van mtb's ging mee, ging ik slapen, Miriam ging mee, boekske bleef (lees: moest) onder liggen.

Dagenlang twijfelde ik tussen Cube, Trek en Bulls...hydraulische remmen of schijfremmen... volledige vergelijkingsstudies heb ik geschreven... de Bulls kwam er steeds als beste uit (prijs/kwaliteit), superkwaliteit frame + full XT afmontage, dat vond ik bij geen ander merk in dezelfde prijsklasse.

Maar Bulls is een (nog) redelijk onbekend merk hier in België, misschien toch beter een Cube nemen, of een Trek 8500, dat is ook een ferme fiets ! Maar de afmontage is weer minder...man, man, wie helpt mij !!!

En daar was hij dan, the one and only Los Papos, hij zei vlakaf : "moest ik het zijn, ik zou niet twijfelen, die Bulls is een hele goede fiets, sjiek frame, goede afmontage, doen gewoon!"

De kogel was door de kerk, mijne (fiets)maat heeft mij over de spreekwoordelijke streep getrokken, we gaan voor de Bulls !

De donderdag erop kwam een nieuwe lichting fietsen binnen bij Breuls, de "Bushmaster 1" zou erbij zitten, ideaal om hem eens in levende lijve te zien en ik moet zeggen ik was direct verkocht.

Nu, enkele dagen later, staat 'em al bij ons thuis in de garage en ik kan niet wachten op het eerste ritje ! Maar eerst nog mijn schijfremmen "inremmen" op aanraden van Bruno (supertechnieker van bij Breuls).




u hoort nog van ons !

0 reacties: