maandag 8 november 2010

Neem eens een echte coureur mee

Zondag eventjes gaan fietsen. Zaterdag met Rudi afgesproken dat we om 10u zouden vertrekken. Ondertussen had ik Thomas Op 't Eynde ook gevraagd om mee te gaan. Het enige wat ge over Thomas moet weten is dat hij een echte coureur is en dat hij van Meeswijk is, that's it. Hij rijdt bij de beloften. En om de winter te overbruggen heeft hij zich een mtb gekocht.
Zondag morgen rond 6u30 kreeg ik van Rudi een sms dat hij niet mee ging biken. Hij had die nacht 2 muziekinstallaties moeten afbreken en was pas terug om 6u30. De dag ervoor ook al niet veel geslapen, dus ging hij passen om de fietsen.
Ik en Thomas waren dus alleen. Ik heel alleen afzien met iemand die dagelijks op de fiets zit. Man man man, dat wordt afzien.
Tegen 10u15 zijn we vertrokken aan de salamander. Eerst een opwarmertje richting het stationnetje van Eisden en dan naar Dilsen. Enkele leuke beklimmingen gedaan en ik kwam al heel snel tot de conclusie dat ik altijd als laatste zal boven komen op de beklimmingen. Maar bergaf was ik dan weer sterker en sneller. Dat komt vooral door mijn terreinkennis denk ik. Ofwel is Thomas nog niet helemaal gewoon aan zijn crossmachine.
Na ons tourke in Dilsen zijn we teruggekeerd naar Maasmechelen om daar nog even de oude rode wandelroute te doen. Tegen 12u zat onze korte trip er op.

Route-rapport:

1. Afstand: 26,30 km
2. Fietstijd: 1u45
3. Gemiddelde snelheid: 15,25 km/u
4. Maximum snelheid: 47,44 km/u
5. Moeilijkheidsgraad (1-5): 1,5
6. Technisch (1-5): 1,5

De mazzel en tot volgende week, dan zal Rudi wel uitgeslapen zijn :-)

1 reacties:

Thomas zei

het was de terreinkennis die ik een beetje miste ! :p