zondag 28 maart 2010

Iedereen op post

Vandaag waren we ipv met 3 opeens met zijn zessen. Het dubbele dus van de afgelopen 2 weekends. Ik, Rudi en Rudike waren erbij, maar ook Dirk, Stefan en een kameraad van Stefan Mauro. We hadden dus een leuk groepje om het Mechelse bos en omstreken onveilig te maken. Om 10u afgesproken aan de Salamander en dan konden we vertrekken. We begonnen met de gele wandelroute, en al snel werd er een schifting door gevoerd. Rudi, Stefan, Dirk en Mauro namen al een kleine voorsprong, terwijl ik constant bij Rudike ben gebleven. Hem een beetje bijstaan tijdens een golvend parcours. Hem wat informatie geven wanneer er een klim aan kwam, zodat hij de juiste versnelling kon schakelen. En ook om bij hem te blijven zodat hij niet het grootste gedeelte van de rit alleen moet fietsen. Want dan kan u de moed al snel in de schoenen zakken.

Op het einde van de gele route zijn we van de wandelroute afgereden om een leuke en pittige klim te nemen gevolgd door een stuk single-track. Daarna over de weg de bergop genomen richting As, om dan aan de firma Sita rechts af te draaien richting Walkro. Hier de leukste single-track van heel Maasmechelen genomen. En die lag er heel goed bij. Het is dikwijls al anders geweest. De sluikstorters kennen dit stukje ook en regelmatig kom je al eens wat rotzooi tegen.

Op het einde van deze single-track hebben we de remmen dicht geknepen om te overleggen wat we gingen doen. Ik, Rudi, Dirk, Stefan en Mauro gingen nog wat kilometers afhaspelen terwijl Rudike het voor bekeken hield. Hij had ook al 18km op zijne teller staan en moest ook nog tot thuis fietsen. Terwijl Rudike richting huis knalde, knalde de rest nog verder in het Mechelse bos. Onmiddelijk namen we een pittige en lange beklimming. Stefan op kop, ik in het wiel en Rudi in mijn wiel. Dirk had wat schakelproblemen waardoor Mauro ook eventjes achterop was geraakt omdat je op deze klim heel moeilijk kon passeren. Maar ik, Rudi en Stefan vlamde goed door op de klim. Eventjes de gas helemaal open draaien. De beentjes even pijn doen, heerlijk. Daarna constant single-track totdat we op de oude rode wandelroute uitkwamen. Deze oude rode wandelroute zijn we volle gaas blijven volgen tot aan de Salamander.

Hier hield Dirk het ook voor bekeken. Zijn kaarske was blijkbaar gedoofd.

Geen probleem. De rest ging nog even door (Marc, Rudi, Stefan en Mauro). We staken de weg naar As over. Daarna langs den draad, om dan de beklimming in te zetten richting de speeltuin. Daarna de speeltuin nog eens genomen. Dat was ook al een heel lange tijd geleden. Toen we onder kwamen keerden we allemaal richting huis.

Bij Rudi de fietskes gepoetst en daarna richting Meeswijk. Toen ik naar huis reed had ik Rudike eventjes een sms'je gestuurd: "Zijt ge veilig thuis geraakt?". En hij stuurde het volgende terug:

"Pico bello, ik had 26km op den teller staan toen ik thuis was. Maar nu heb ik pijn aan mijn handpalmen, blijkbaar de handschoenen verkeerd aangedaan." Man man man, misérie misérie misérie. Dat is al de 2de keer dat hij zijn handschoenen verkeerd aandoet. We moeten voordat we vertrekken eerst gaan opletten als hij wel alles op een fatsoenlijke manier heeft aangedaan.

Dat is iets waar we de volgende keer gaan op letten.....


Rest mij enkel nog het route-rapport


Route-rapport:

1. Afstand: 30 km

2. Fietstijd: 1u49 min

3. Gemiddelde snelheid: 16,62 km/u

4. Maximum snelheid: 39,24 km/u

5. Moeilijkheidsgraad (1 -5): 2,5

6. Technisch (1 -5): 2,5



Maasmechelen



De mazzel en tot volgende week


0 reacties: